Jasionka RC-LIPOL - Wersja do druku +- Drone Pilot Forum. Wszystko na temat dronów, testy, szkolenia, poradniki (http://forum.dronepilot.pl) +-- Dział: Ośrodki Szkolenia Operatorów Bezzałogowych Statków Powietrznych (http://forum.dronepilot.pl/dzial-o%C5%9Brodki-szkolenia-operator%C3%B3w-bezza%C5%82ogowych-statk%C3%B3w-powietrznych) +--- Dział: Ośrodki szkolenia podkarpackie (http://forum.dronepilot.pl/dzial-o%C5%9Brodki-szkolenia-podkarpackie) +--- Wątek: Jasionka RC-LIPOL (/watek-jasionka-rc-lipol) |
Jasionka RC-LIPOL - Administrator - 25-06-2015 JASIONKA RC-LIPOL O ośrodku: Działalność szkoleniową prowadzimy od 2010 roku. Tylko w roku 2014 w naszym ośrodku szkoleniowym wyszkoliło się ponad 200 operatorów UAVO VLOS i Służba Policji Miejskiej w Rzeszowie w kategorii UAVO BVLOS. Nasz ośrodek to instruktorzy z uprawnieniami państwowymi INS, z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży modelarstwa lotniczego oraz bezzałogowych statków powietrznych. Prowadzimy wykłady na największych polskich uczelniach takich jak Politechnika Krakowska. Uprawnienia i certyfikaty: Certyfikaty: ULC – 127RPS-10/2014/1 Uprawnienia: VLOS, BVLOS, UAVO INS Kategorie statków powietrznych: S, H, MR, AS, O, 2, 7, 25, 50, >50 kg Kontakt: ul.: Lotnisko Jasionka 926 poczta: 36-002 Jasionka tel.: 530-880-800 strona www: rc-lipol.pl e-mail: piotr@rc-lipol.pl Szkolenie VLOS Szkolenie to jest podzielone na część teoretyczną i praktyczną: Część teoretyczna, obejmuje: podstawy meteorologii budowa bezzałogowego statku powietrznego podstawy prawa lotniczego człowiek jako pilot i operator UAV – możliwości i ograniczenia zasady wykonywania lotów Część praktyczna, obejmuje: konfiguracja bezzałogowego statku powietrznego budowa i elementy składowe konfiguracja aparatury zdalnego sterowania szkolenie na symulatorach przygotowanie bezzałogowego statku powietrznego do lotu ocena warunków meteorologicznych wzrokowa ocena stanu technicznego statku powietrznego sprawdzenie układów statku powietrznego etap pierwszy, w którym instruktor może przejąć sterowanie statkiem powietrznym nauka lotu poziomego i manewrowania statkiem powietrznym nauka startów nauka lądowań nauka celności lądowania procedury awaryjne ćwiczenia lotu wymagane na egzaminie etap drugi – samodzielne wykonywanie powyższych operacjiegzamin państwowy teoretyczny i praktycznySzkolenia odbywają się zgodnie z kalendarzem szkoleń dostępny na stronie. Zajęcia teoretyczne odbywają się w Ośrodku Szkoleniowym RC-LIPOL UAV TECHNOLOGY Zajęcia praktyczne odbywają się na płycie Lotniska Jasionka, zaraz przy ośrodku szkoleniowym Przykładowy plan szkolenia: poniedziałek – zajęcia praktyczne 10:00 – 14:00 wtorek – zajęcia teoretyczne 08:00 – 17:00 [ 13:00 przerwa obiadowa ] środa – badania lekarskie 7:00 / zajęcia praktyczne 12:00 – 16:00 czwartek – zajęcia teoretyczne 08:00 – 17:00 [ 13:00 przerwa obiadowa ] piątek – egzamin Realizujemy również szkolenia weekendowe Koszt szkolenia teoretycznego 1000 zł netto (1230 zł z VAT) (dla naszych klientów 800zł netto), Koszt szkolenia praktycznego 80 -130 zł netto (98,40 – 159,90 brutto) za godzinę pracy instruktora. Koszty niezależne od nas: egzamin Państwowy – około 200 zł, koszt badania lekarskiego około 200 zł Orientacyjny koszt ubezpieczenia OC operatora UAV do masy statku powietrznego 20 kg – składka roczna 500zł Szkolenie BVLOS Program szkolenia UAVO BVLOS: Kurs w zakresie uprawnień BVLOS obejmuje 30h szkolenia teoretycznego oraz 25h ćwiczeń praktycznych w powietrzu, z czego 7h jest realizowane na symulatorach. Szkolenie praktyczne odbywa się na naszych statkach powietrznych. Jest również możliwość wypożyczenia drona na egzamin. Część teoretyczna obejmuje: prawo lotnicze meteorologia człowiek jako pilot i operator UAV – możliwości i ograniczenia nawigacja w lotach bezzałogowych nawigacja wzrokowa i telemetryczna FPVtelemetria i interpretacja wskazań OSD procedury operacyjne modułowa budowa układów elektronicznych – możliwości i ograniczenia możliwości urządzeń sterujących ukształtowanie terenu, zakłócenia osiągi i planowanie lotu wiedza ogólna o bezzałogowym statku powietrznym zasady wykonywania lotów bezpieczeństwo lotów, sytuacje i procedury awaryjne Łączność Część praktyczna, odbywająca się na wyznaczonej dla naszych potrzeb przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej strefie i obejmuje: korespondencja radiowa konfiguracja bezzałogowego statku powietrznego budowa i elementy składowe konfiguracja stacji naziemnej szkolenie na symulatorach planowanie misji ocena zagrożeń obliczenia zasięgu misji dla różnych warunków meteo przygotowanie bezzałogowego statku powietrznego do lotu ocena warunków meteorologicznych sprawdzenie układów statku powietrznego Listy startowe Etap pierwszy, w którym instruktor może przejąć sterowanie statkiem powietrznym korespondencja radiowa w ćwiczeniach między wieżą i sytuacje awaryjne planowanie misji , ćwiczenia z uwzględnieniem przeszkód i warunków meteo nauka lotu poziomego i manewrowania statkiem powietrznym – z widocznością z przejściem do lotu bez widoczności nauka nawigacji wzrokowej FPV oraz na podstawie odczytów z OSD nauka startów – z widocznością i bez widoczności nauka lądowań – z widocznością i bez widoczności nauka celności lądowania – z widocznością i bez widoczności procedury awaryjne loty BVLOS po wyznaczonej trasie Etap drugi – samodzielne wykonywanie powyższych operacji Egzamin państwowy praktyczny i teoretycznyZajęcia teoretyczne odbywają się w Ośrodku Szkoleniowym RC-LIPOL UAV TECHNOLOGY Zajęcia praktyczne odbywają się na płycie Lotniska Jasionka, zaraz przy ośrodku szkoleniowym oraz w wyznaczonej strefie do lotów BVLOS Przykładowy plan szkolenia: poniedziałek – zajęcia teoretyczne 9:00 – 17:00 [ 13:00 przerwa obiadowa ] wtorek – zajęcia teoretyczne 9:00 – 17:00 [ 13:00 przerwa obiadowa ] środa – zajęcia teoretyczne 9:00 – 17:00 [ 13:00 przerwa obiadowa ] czwartek – zajęcia teoretyczne 9:00 – 17:00 [ 13:00 przerwa obiadowa ] piątek -zajęcia teoretyczne 9:00 – 17:00 [ 13:00 przerwa obiadowa ] poniedziałek – zajęcia praktyczne 9:00 – 17:00 [ ćwiczenia w locie ] wtorek – zajęcia praktyczne 9:00 – 17:00 [ ćwiczenia w locie ] środa – zajęcia praktyczne 9:00 – 17:00 [ ćwiczenia w locie ] czwartek – zajęcia praktyczne 9:00 – 17:00 [ ćwiczenia w locie ] piątek – egzamin Plan szkolenia może ulec zmianie w przypadku niedogodnych warunków meteo. Koszt szkolenia dla kategorii S, H, MR w przedziale mas do 2kg do 7kg, do 25kg – 18000 zł netto Koszt szkolenia dla kategorii S, H, MR w przedziale mas do 50kg i powyżej – 24000 zł netto Koszt szkolenia dla kategorii AS, O, w przedziale mas do 2kg do 7kg, do 25kg – 21000 zł netto Koszt szkolenia dla kategorii AS, O, w przedziale mas do 50kg i powyżej – 26000 zł netto Szkolenie (UAVO) INS Kandydat do uzyskania uprawnień INS w ramach UAVO musi posiadać świadectwo kwalifikacji UAVO z uprawnieniami BVLOS, co najmniej 60 godzin nalotu poza zasięgiem wzroku, mieć ukończone 18 lat i posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie co najmniej 4 klasy. Szkolenie teoretyczne musi trwać co najmniej 25 godzin zegarowych, być prowadzone metodą stacjonarną i zagwarantować osobie ubiegającej się certyfikat UAVO wiedzę z zakresu: psychologia pedagogika prawo lotnicze i przepisy wykonywania lotów metodyka szkolenia organizacja lotów szkolnych i kierowanie nimi łączność radiowa zasady lotu pierwsza pomoc w nagłych wypadkach człowiek, możliwości, ograniczenia szczególne przypadki w locie – zagadnienia bezpieczeństwa latania Szkolenie praktyczne do uzyskania uprawnienia instruktora INS może być rozpoczęte po ukończeniu szkolenia teoretycznego i obejmuje co najmniej 4 godziny ćwiczeń w ramach szkolenia naziemnego oraz co najmniej 8 godzin lotów metodycznych w ramach szkolenia w powietrzu. |